Frakt & Retur

LEVERANS
Frakt sker via UPS i Europa, där du kan välja mellan leverans till en paketbutik, en företagsadress eller en angiven adress.

Leveranstid:

  • Danmark: 1-3 arbetsdagar
  • Europa: 1-5 arbetsdagar

Alla våra paket är försäkrade och har ett spårningsnummer. Du får spårningsnumret när ditt paket skickas. När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation som du kan använda för att spåra ditt paket. Behöver du hjälp med att beställa online, ring oss gärna på +45 86 40 60 22 eller maila oss på info@junge.eu.

UTBYTE
Om du vill byta ditt köp mot en annan storlek eller färg står Junge för fraktkostnaderna, förutom i Sverige där en avgift på 49 SEK tillkommer. Använd vår returportal för att få din returetikett. Du har rätt att byta inom 30 dagar.

RETUR OCH ÅNGERRÄTT
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar utan att ange någon anledning. Om du har köpt flera varor i en beställning kan du ångra köpet av några eller alla varorna. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag då du eller någon du valt (dock inte transportören) tar varorna i fysisk besittning.

Om du har beställt flera varor i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, löper ångerfristen från den dag då du eller någon du valt (dock inte transportören) tar fysiskt besittning av den sista varan. Om tidsfristen går ut på en allmän helgdag, söndag, lördag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag.

För returer i Sverige tillkommer en avgift på 49 SEK. Använd vår returportal för att få din returetikett.

SÅ HÄR UTÖVAR DU DIN ÅNGERRÄTT:
Du utövar din ångerrätt genom att meddela oss via e-post att du ångrar ditt köp: info@junge.eu

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varorna eller genom att inte hämta dem utan att samtidigt meddela oss att du ångrar köpet. Danska kunder kan använda den lagstadgade ångerblanketten, men detta är inte obligatoriskt. Du kan få formuläret genom att klicka här: Ångerblankett.

Ångerfristen är uppfylld om du skickar ditt meddelande om att du ångrar köpet innan ångerfristen har löpt ut.

RETUR AV VARORNA OCH RETURKOSTNADER
Om du har ångrat ditt köp måste du skicka eller överlämna varorna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna innan de 14 dagarna har gått ut.

Returadress:
Junge A/S
Kertemindevej 22
8940 Randers SV
Danmark

Om du inte använder vår returportal måste du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annat bevis på ditt köp med returen. Varor kan inte returneras postförskott eller till en paketbutik, och du måste betala för returen själv. Se till att varorna är ordentligt packade när du returnerar dem. Du bär risken för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Spara därför kvittot och eventuellt spårningsnummer.

ÅTERBETALNING VID AVBESTÄLLNING
Om du ångrar ditt köp kommer vi att återbetala alla betalningar vi har mottagit från dig, exklusive eventuella fraktkostnader.

Vi kommer att återbetala beloppet utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter mottagandet av ditt meddelande om avbeställning. Vi kan dock hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varorna eller tills du har skickat oss bevis på att varorna har returnerats.

Vi gör återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till en annan metod. Du kommer inte att debiteras några avgifter i samband med återbetalningen.

KONTROLL AV VAROR OCH FÖRPACKNING
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varorna som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Du får undersöka varorna på samma sätt som du kan i en butik, men du får inte använda dem. Om du har använt varorna på ett sätt som inte är tillåtet och vi inte kan sälja dem vidare, eller om vi inte kan sälja dem till fullt pris, kommer vi att dra av värdeminskningen från återbetalningen. Om varorna inte längre har något kommersiellt värde återbetalar vi inte köpeskillingen.

Varorna ska returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att varorna är ordentligt packade när du returnerar dem. Paketet/varorna sker på egen risk tills vi tar emot dem. Behåll därför kvittot och eventuellt spårningsnummer.

REKLAMATION – NÄR NÅGOT ÄR FEL PÅ VARAN
Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Om varan har ett fel och du reklamerar inom rimlig tid har du rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om detta inte är möjligt, eller om det inte sker inom rimlig tid, kan du få en återbetalning eller prisavdrag beroende på omständigheterna.

Ett fel kan vara till exempel ett tillverknings- eller materialfel, eller felaktig information om varan. Normalt slitage eller skador som du själv har orsakat utgör dock inget fel. Om du upptäcker ett fel bör du reklamera till oss "inom rimlig tid". Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt, särskilt vid transportskador.

Om du reklamerar inom 2 månader efter att du upptäckt felet är detta alltid inom rimlig tid. Om reklamationen är berättigad kommer vi att ersätta dina rimliga och nödvändiga fraktkostnader.

Om du anser att varan är defekt, vänligen beskriv problemet så utförligt som möjligt för oss.

Varorna ska alltid skickas i ordentlig förpackning och du bör få ett fraktkvitto. Spara postkvittot, inklusive uppgifter om fraktkostnader och eventuella spårningsnummer.

INFORMATION OM REKLAMATIONSMÖJLIGHETER
Ett klagomål på en produkt köpt från oss kan lämnas in till Dansk Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan lämna in ett klagomål till Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.

EU-kommissionens tvistlösningsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant för konsumenter som bor i ett annat EU-land. Klagomålet ska lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress: info@junge.eu.