Frakt & Retur

leverans
Frakt sker via UPS i Europa, där du kan välja mellan leverans till Paketbutiken, en företagsadress eller leverans till en angiven adress.

Leveranstiden i Danmark är vanligtvis 1-3 arbetsdagar.

Leveranstiden i Europa är vanligtvis 1-5 arbetsdagar.

Alla våra paket är försäkrade och har ett spårningsnummer. Du får spårningsnumret när du skickar ditt paket.

När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation som du kan använda för att spåra ditt paket. Behöver du hjälp med att beställa online, ring oss gärna på 0045 86 40 60 22 eller maila oss på info@junge.eu.

utbyta
Om du vill byta ditt köp mot en annan storlek eller färg står Junge för fraktkostnaderna. Använd helt enkelt den bifogade returetiketten och packa varan säkert i samma originalförpackning som den togs emot i. Du har rätt att byta inom 30 dagar.

retur och uttag
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar utan att ange någon anledning. Om du har köpt flera varor med en beställning kan du ångra köpet av några eller alla varorna. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag då du eller någon du valt (men inte transportören) tar varorna i fysisk besittning.

Om du har beställt flera varor i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, löper ångerfristen från den dag då du eller någon du valt (men inte transportören) tar fysiskt besittning av den sista bra tag. Om tidsfristen går ut på en allmän helgdag, söndag, lördag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag.

Så här utövar du din ångerrätt:
Du avbryter dig genom att meddela oss via e-post att du drar dig ur: info@junge.eu

Du kan inte ångra dig genom att vägra ta emot varorna eller genom att inte hämta ut dem utan att meddela oss samtidigt som du ånger. Danska kunder kan använda den vanliga lagstadgade ångerblanketten, men detta är inte obligatoriskt. Du kan få formuläret genom att klicka här: Uttagsformulär

Ångerfristen är uppfylld om du skickar ditt meddelande om att du avbryter köpet innan ångerfristen har löpt ut.

Retur av varorna och returkostnader
Om du har ångrat köp av varor måste du skicka eller överlämna varorna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varan innan de 14 dagarna har gått ut. Returerade varor ska skickas till
Junge A/S

Kertemindevej 228940 Randers SVDanmarkDu måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annat bevis på ditt köp med returen.Varor kan inte returneras postförskott eller till en Paketbutik och du måste betala för returen betalar för varorna själv. Du bör också se till att varorna är ordentligt packade när du returnerar dem. Paketet/varorna sker på egen risk tills vi tar emot dem. Spara därför kvittot och eventuellt spårningsnummer.

Återbetalning av pengar vid avbokning
Om du avbokar kommer vi att återbetala alla betalningar vi har mottagit från dig, exklusive eventuella fraktkostnader.

Vi kommer att återbetala beloppet utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar efter mottagandet av ditt meddelande om uppsägning. Däremot kan vi hålla inne med återbetalning tills vi har fått tillbaka varan eller så har du skickat oss bevis på att varorna har returnerats.

Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsform som du använde i den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till en annan form. Under alla omständigheter kommer du inte att debiteras någon form av avgift till följd av återbetalningen.

Kontrollera varorna och förpackningen
Du ansvarar endast för eventuell minskning av varans värde till följd av annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Du får vanligtvis undersöka varorna på samma sätt som du kan i en butik, men du får inte använda dem. Om du har använt den på ett sätt som en butik inte använder eller inte kan använda och vi inte kan sälja den vidare eller vi inte kan sälja den till fullt pris, måste du förvänta dig att vi drar av värdeminskningen från det inbetalda beloppet du ska få tillbaka. Om varorna inte längre har något kommersiellt värde återbetalar vi inte köpeskillingen.

Varorna ska returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att varorna är ordentligt packade när du returnerar dem. Paketet/varorna sker på egen risk tills vi tar emot dem. Behåll därför kvittot och eventuellt spårningsnummer.

 

Reklamation – När något är fel på varan
Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Så om varan har ett fel och du reklamerar i tid betyder det att du i första hand har rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om detta inte är möjligt eller inte gjorts inom rimlig tid kan du få återbetalning eller prisavdrag beroende på omständigheterna.

En brist är B. ett tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om varan. Normalt slitage eller skada som du själv har orsakat på varan är dock inget fel. Om du upptäcker ett fel ska du göra en reklamation till oss "inom skälig tid". Vi rekommenderar att du gör en reklamation så snart som möjligt, speciellt när det gäller transportskador.

Om du däremot reklamerar inom 2 månader efter att du upptäckt felet är detta alltid inom rimlig tid. Om klagomålet är berättigat kommer vi att ersätta dig för dina rimliga och nödvändiga fraktkostnader.

Om du anser att varan är defekt ber vi dig att beskriva problemet så utförligt som möjligt för oss.

Tänk på att varorna alltid ska skickas i ordentlig förpackning och att du får ett fraktkvitto. Spara postkvittot, inklusive uppgifter om fraktkostnader och eventuella spårningsnummer.

Information om reklamationsmöjligheter
Ett klagomål på en produkt som köpts av oss kan lämnas in till Dansk Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan lämna in ett klagomål till Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.

Tvistlösningsportalen online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant för konsumenter som bor i ett annat EU-land. Klagomålet ska lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@junge.eu.